Managing Printers

نصب پرینترها از طریق Control Panel

قبل از اینکه پرینترها را به شبکه و یا سرور متصل کنید، بایستی آنها را نصب کرد:

از منوی Start روی Device and Printers کلیک کنید.

start

در صفحه پش رو، روی Add a printer کلیک کرده تا Wizard آن ظاهر شود.

add printer

در صفحه What Type Of Printer Do You Want To Install، اگر پرینتر بصورت مستقیم به سرور متصل است روی Add A Local Printer و اگر پرینتر با wireless و یا به شبکه متصل است Add A Network, Wireless, Or Bluetooth Printer را انتخاب کنید.

What Type Of Printer Do You Want To Install

اگر پرینتر شما در شبکه بوده و روی گزینه دوم کلیک کرده اید، به صفحه Searching for available printers رفته و سرور بطور خودکار دنبال پرینترهای متصل به شبکه می گردد که در صورت وجود لیست شده و می توانید انتخاب کنید.

Searching for available printers

 اگر پرینتر مورد نظرتان در لیست موجود نیست روی The printer that I want isn`t listed کلیک کرده و خودتان آن پرینتر را انتخاب کنید. در این صفحه می توانید پرینتر را براساس اسم و یا آدرس TCP/IP آن پیدا کرد. همچنین شما می توانید پرینتر را از Active Directory بیابید که بایستی مکان آن را در شبکه تعیین کنید (مانند \\aerver\printer).

برای یافتن پرینترها با استفاده از نام یا آدرس TCP/IP ، بهتر است از کنسول Print Management استفاده کنید.

find printer

اگر پرینتر مستقیم به سرور متصل است ، Add a local printer را انتخاب کنید. در صفحه بعدی بایستی port مورد استفاده پرینتر را مشخص کنید.

printer port

اگر صفحه Install The Printer Driver ظاهر شد، بایستی از سمت چپ نوع شرکت سازنده پرینتر و در سمت راست، مدل آن را مشخص کرده تا درایو مربوط به آن نصب گردد. اگر نام پرینتر شما در لیست موجود نیست روی Windows Update کلیک کنید تا لیست مدل های جدید را مشاهده کرده و یا اگر CD درایور آنرا دارید ، Hard Disk را انتخاب و از آنجا نصب کنید. سپس Next کنید.

printer driver

اگر قبلا درایور مشابهی را نصب کرده باشید، با صفحه The Which Version Of The Driver Do You Want To Use مواجه خواهید شد. در این صفحه می توان انتخاب کرد که همین ورژن از درایور را می خواهید یا نسخه جدید آن را نصب می کنید.

– در صفحه Type A Printer Name ، می توانید نامی برای پرینتر انتخاب کرده و Next کنید.

– در صفحه Printer Sharing ، بایستی مشخص کرد که پرینتر را share می کنید یا خیر. اگر می خواهید پرینتر را share کنید، محل آن را مشخص کرده تا کاربرانی که Authorize شده اند (در AD DS هستند) بتوانند از آن استفاده کنند.

سپس Next کرده تا مراحل به پایان برسد و در انتها Finish را بزنید. پس از آن پرینتر برای استفاده از سرور آماده خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا