Managing Operations Mastersکد 640-70

نحوه بهینه سازی و ساماندهی Operations Masters در Domain

هنگامی که اولین domain controller را در اولین domain یک forest ایجاد می کنید، تمامی پنج Operations Masters روی همان یک DC قرار می گیرند. با اضافه شدن DC های دیگر، شما می توانید این Operations Masters را بین DC ها تقسیم کرده تا فشار کار را روی همه آنها متعادل کردن و domain بهینه شود. بهترین وضعیت ممکن و بهترین حالت توصیه شده از سوی شرکت مایکروسافت موارد زیر می باشد:

– قرار دادن schema master  و  domain naming masterباهم روی یک DC

به دلیل اینکه این دو مورد به ندرت استفاده شده و در کل forest یکتا می باشند، بایستی روی DC ای بوده که GC server هم روی آن قرار داشته باشد. domain naming master بایستی همزمان در کنار GC server باشد تا هنگامی که یک domain جدید ایجاد شد، بررسی کند که هیچ یک از objectهای domain جدید، همانند domain های قبلی نباشد.

– قرار دادن RID master  و  PDC Emulator rolesباهم روی یک DC

بهترین حالت در مواردی که چندین DC در شبکه وجود دارد، قرار دادن RID master و PDC Emulator roles باهم روی یک DC است. حال اگر قرار است هر کدام روی یک Domain controller قرار گیرند، بایستی ارتباط این دو DC با یکدیگر، قابل اطمینان و پرسرعت بوده تا بتوانند replication را بطور کامل و با سرعت بالا انجام دهند.

Infrastructure master را در DC مربوط به Global catalog قرار ندهید

Infrastructure master نبایستی با global catalog در یک DC قرار گیرند، اما باید بطور فیزیکی ارتباط قابل مطمئن و پر سرعتی باهم داشته باشند. Infrastructure master می تواند با RID master و PDC Emulator roles روی یک DC قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا