WSUSکد 642-70

معرفی مفاهیم و موارد موجود در کنسول WSUS

پس از اتمام کانفیگ می توانید از Administrative Tools ، کنسول Windows Server Update Services را اجرا کنید. در این کنسول ، در سمت چپ، گزینه Updates را مشاهده می کنید که با نمودار وضعیت آپدیت ها را نشان می دهد. (فقط زمانی اعداد تغییر می کنند که عمل synchronization انجام شده باشد). هر رنگ بیانگر نوعی از وضعیت آپدیت هاست :

Update Services

– رنگ قرمز بیانگر تعداد آپدیت هایی ست که دچار error شده اند.

رنگ زرد بیانگر تعداد آپدیت هایی ست که کامپیوترها به آن نیاز دارند.

رنگ سبز بیانگر تعداد آپدیت هایی ست که یا روی همه کامپیوترهای شبکه نصب شده و یا هیچ کامپیوتری به آن نیاز ندارد.

رنگ خاکستری بیانگر تعداد آپدیت هایی ست که وضعیت آنها مشخص نبوده و در هیچ یک از دسته ها بالا قرار ندارند.

این نمودارها در سربرگ های دیگر نیز وجود دارند که می توان اطلاعات مفیدی را از وضعیت سرویس دریافت کرد. در بخش Updates (ستون سمت چپ) وضعیت انواع آپدیت ها را مشاهده می کنید.در اینجا همه ی آپدیت ها از لحاظ اهمیت دسته بندی شده اند( All Updates , Critical Updates , Security Update , WSUS Updates)

هنگامی که وارد هر بخش شوید لیست آپدیت هایی را مشاهده خواهید کرد که زمان Synchronization از مایکروسافت گرفته شده اند. توجه داشته که این آپدیت ها روی سرور دانلود نشده اند و فقط زمانی دانلود می شوند که Approve شوند . synchronization برای اولین بار، مدت زیادی طول می کشد تا لیست را دریافت کند.در قسمت آپدیت ها ، دو مورد را مشاهده خواهید کرد:

Approval وضعیت اعمال شدن یا نشدن آپدیت ها را نشان می دهد.وقتی synchronization به اتمام برسد، شما لیست تمامی آپدیت های مورد نیاز خود را مشاهده می کنید.با این گزینه می توانید آنها را بطور دسته بندی شده مشاهده کنید:

* Unapproved فقط آپدیت هایی که هنوز به هیچ کامپیوتری اعمال نشده اند را نشان می دهد.

* Approved آپدیت هایی که به کامپیوترها اعمال شده اند را نشان می دهد.

* Declined آپدیت هایی که نمی خواهید روی کلاینت ها نصب شوند و آنها را قبول نکردید (declined)

* Any Except Declined همه آپدیت ها را غیر از آنهایی که Decline شده اند را نمایش می دهد.

Status با گزینه های موجود در این لیست شما می توانید مثلا همه (Any) آپدیت هایی را که Approved شده اند را لیست کنید یا فقط آنهایی که دچار خطا شده اند.این گزینه ها صرفا جهت دسته بندی راحتتر لیست آپدیت ها بکار می روند.

updates

در شکل بالا لیست تمامی آپدیت هایی را که قبلا مشخص کردید را مشاهده می کنید. این آپدیت ها فقط زمانی دانلود می شوند که شما روی آنها راست کلیک کرده و Approve… را بزنید. کادری باز خواهد شد که بایستی گروه کامپیوتری مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به آن  اعمال شود. اگر گروه خاصی را نساخته اید روی All computer راست کلیک کرده و Approved for Install را بزنید تا به همه کلاینت ها اعمال شود.

approve updates

هنگام approve بعضی از آپدیت ها نیاز به تایید license دارند که بایستی accept کنید.

اگر قبلا این آپدیت را approve کرده اید می توانید از همین قسمت روی Approved for Removal کلیک کرده تا آپدیت حذف شود. البته بسیاری از آپدیت ها این مورد را پشتیبانی نمی کنند. پس از اینکه آپدیت های ضروری را Approve کردید می توانید آپدیت هایی که نمی خواهید روی کامپیوترها اعمال شود را decline کنید.

اگر Decline کنید، کلاینت ها نمی توانند این آپدیت را دانلود کرده واز لیست پاک شده و به کامپیوترها اعلام خواهد شد که این آپدیت از Database پاک شده است. توجه داشته باشید که با تغییر approval و یا status بایستی refresh را بزنید تا لیست جدید را مشاهده کنید. دقت کنید که قبل از approve کردن هرنوع آپدیتی روی کل کلاینت های شبکه، آنها را روی کامپیوتر تست نصب کنید و اگر مشکلی ایجاد نشد روی کل شبکه اعمال کنید. وقتی آپدیتی را مانند شکل بالا انتخاب می کنید خلاصه ای از اطلاعات مربوط به آن را به شما نشان می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، روی آن راست کلیک کرده و Status Report را بزنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا