Managing Printers

ساخت Notifications در پرینتر

شما می توانید از فیلترهایی استفاده کرده تا هنگامی که شرایط خاصی برای پرینتر بوجود آمد، پیغام هشدار بصورت ایمیل ارسال شود و یا بطور خودکار script اجرا شود. برای مثال هنگامی که پرینتر کاغذ تمام کرده و یا مشکلی پیدا می کند، شما می توانید ایمیلی را به ادمین ارسال کنید. ابتدا بایستی یک فیلتر custom بسازید :

– از start \ Administrative Tools \ Print Management به قسمت Custom Filters رفته و با راست کلیک روی آن، Add New Printer Filter را انتخاب کنید.

add filter

– در صفحه Find Name and Description ، نامی برای فیلتر خود انتخاب کرده و Next کنید.

filter name

– در صفحه Define A Filter ، بایستی فیلتر مورد نظر خود را کانفیگ کنید. در این صفحه ، سه قسمت وجود دارد :

  • Field در این قسمت مشخص می کنید که در چه زمینه ای می خواهید فیلتر تعریف کرده و تا بر چه اساس به شما هشدار دهد.در این لیست، بهترین گزینه Queue Status است که وضعیت پرینترها را در حال حاضر به شما نشان می دهد.
  • Condition موارد موجود در این بخش ، بستگی به گزینه انتخابی در قسمت Field دارد که می تواند Exactly، Not Exactly، Begins With، و مواردی از این قبیل باشد.
  • Value این قسمت به این بستگی دارد که موارد بالا را چه گزینه ای انتخاب کرده اید.

برای مثال ، با انتخاب Queue Status در قسمت Field ، is exactly در Condition و paper jam در Value، هنگامی که در پرینترها کاغذی گیر کند به شما ایمیل زده می شود.

define filter

Next کرده تا به صفحه Set Notifications (Optional) برسید. در این صفحه می توانید ایمیل یا ایمیل هایی را مشخص کرده (تیک گزینه send e-mail notification را زده و ایمیل ها را تایپ کنید) و یا script را تعیین کنید (تیک گزینه Run script رازده و script مورد نظرتان را مشخص کنید) تا وقتی پرینترها به شرایطی که در صفحه قبل مشخص شده، برخورد کردند، به شما و یا ادمین آن سرور ها ، ایمیل زده شده و یا script اجرا شود.

set notification

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا